Sådan vælger du det rigtige SEO bureau

Som virksomhedsejer kan det være svært at god til alting, og til tider må man blot erkende at nogen ting er bedre at outsource. Dette gælder også når det kommer til søgemaskineoptimering, som i dagligtale er kendt som SEO. 
Det kan dog være en større jungle at finde rundt i, men det vil vi prøve at gøre det lidt mere simpelt for dig i dette indlæg.

Et stort bureau – eller flere små?

Du har måske allerede et bureau som håndterer nogle af de andre marketingaktiviteter – for nogen vil det være en logisk løsning blot at tilkøbe SEO der. Det er dog en løsning, som vi sjældent vil anbefale.

Et bureau som tilbyder et hav af forskellige services, de vil sjældent kunne tilbyde den samme kvalitet som et bureau der udelukkende beskæftiger sig med SEO. Når det gælder SEO, så burde det ikke være et tilkøb som du foretager dig til din forretning, men en vigtig del i din marketing strategi. Det er en længerevarende investering, men når du opnår de gode resultater i søgemaskinerne, så betaler investeringen typisk sig selv igen rigtig mange gange.

Så selvom det kommer til at kræve lidt mere arbejde fra din side, at have flere bureauer indover dine marketingaktiviteter, så kan det i sidste ende godt betale sig.

 

Mindre men passioneret bureau

Vores anbefaling er helt klart at finde et lidt mindre bureau, som kun beskæftiger sig med SEO, men til gengæld er passioneret omkring det. De hænger måske ikke på træerne, men de er derude. Derfor kan det være en god ide at snakke med et par forskellige bureauer og se, hvilket du har den bedste kemi med.

Ved mindre bureauer vil man typisk også have bedre kontakt med den person, som rent faktisk sidder og arbejder med optimeringen af din hjemmeside. Hos store bureauer har man typisk kontakten til en projekt manager, som ikke selv sidder med arbejdet.

Tit kan man finde et godt, lokalt og passioneret SEO bureau. Bor du f.eks. i Arhus kan vi anbefale at kigge på SEO Århus

Billigst er sjældent bedst

Som virksomhedsejer kan man godt blive fristet til at vælge den billigste løsning, men det er ikke altid, faktisk sjældent, den bedste når det kommer til SEO. Det kan godt anbefales at bruge lidt ekstra penge – som til gengæld betyder, at du typisk vil opnå bedre resultater. De bedre resultater vil typisk give en langt højere Return on Investment, som samlet set vil give et større plus på bundlinjen. Uanset hvordan man vender og drejer det, så er det formålet med at drive en virksomhed.